De 2de week zit er op - Reisverslag uit Harihari, Nieuw Zeeland van Lisanne Voermans - WaarBenJij.nu De 2de week zit er op - Reisverslag uit Harihari, Nieuw Zeeland van Lisanne Voermans - WaarBenJij.nu

De 2de week zit er op

Door: Lisanne Voermans

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

22 Augustus 2017 | Nieuw Zeeland, Harihari

Ik ben helemaal in geburgerd hier op het bedrijf. Ik weet wat ik moet doen en ik zie al werk voor wat we nog willen doen.
Ook beginnen de kalfjes op te schieten nu. We hebben er in plaats van 4 op een dag vorige week, 10 per dag of meer. We zijn nu op de helft ongeveer van wat moet kalven. Ik heb gistere een dokter pol actie gehad. Er was een koe aan het kalven en er was maar 1 poot. De andere voor poot zat nog in de koe. Dus moet je het hoofd van het kalf terug duwen om de andere poot te kunnen pakken. Aangezien dat ik de smalste armen had mocht ik die gaan zoeken. En het is gelukt. Kalf en koe maken het goed!

• 22 Augustus 2017 - 08:52

Jolanda:

hoi Lisanne, leuk om te lezen dat het zo goed gaat.
    knap dat je meegeholpen heb om het kalf ter wereld te helpen.
    maak je ook wel eens foto"s van die mooie omgeving.
    groetjes daar en geniet ervan

• 22 Augustus 2017 - 09:04

Simon:

Hoi Lisanne. Ik lees wel dat je het goed naar je zin heb.
    Zo ga de tijd wel snel voorbij dus lekker veel opsteken bij de boer.
    Binnen kort een nieuwe Tv serie zéker. Bij dieren verloskundige Lisanne
    Echt leuk Lisanne
    En wordt het al een beetje zomer daar of nog koud en veel regen

• 24 Augustus 2017 - 18:29

Erica :

Hee Lisanne,

Wat schitterend om te lezen hoe goed het gaat.
    We lezen je verhalen dan ook vol smart mee.
    Wat top van je hoe je de koe en het kalf heb geholpen.
    Prachtig om te lezen. Succes meid.