eerste controle voor de koeien - Reisverslag uit Harihari, Nieuw Zeeland van Lisanne Voermans - WaarBenJij.nu eerste controle voor de koeien - Reisverslag uit Harihari, Nieuw Zeeland van Lisanne Voermans - WaarBenJij.nu

eerste controle voor de koeien

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

16 September 2017 | Nieuw Zeeland, Harihari

Thursday the vet was there to check if the cows were clean for insemination.
Het was wel heel mooi op te zien. Her doen ze het met een stokje en een soort omgedraaid mini ontstopper. Hier mee halen ze een beetje slijm uit de koe, als de koe rood slijm heeft is het kalven nog niet zo lang geleden. Is het transparant is het heel goed en schoon. is het slijmerig wit kan de koe dit zelf nog schoon krijgen maar is het dik yoghurt achtig wit dan moet de koe behandeld worden. Dit doen ze met met een rietje en een spuit met penicilline erin. (speciale penicilline die in de tank gemolken kan worden) deze spuiten ze leeg en blazen er lucht achter aan. Nu word de koe de volgende keer weer bekeken of het is verbeterd. Het was wel opvallend dat alle koeien waar de nageboorte lang aan bleef, dat deze vies waren. Deze koeien waren niet gespoten met selenium en koper voor afkalven. Over 2 weken komen ze de blauwstaat koeien doen en de koeien checken die deze keer vies waren.
Ook ben ik al een eind met mijn stage verslag en het Engels gaat eigenlijk best goed. Nou ja ze snappen wat ik bedoel haha.
Gisteren had ik nog een blunder gemaakt. Leigh en ik waren het stro gaan voeren op de hill, hier liggen veel stenen. Dus ik stond op de kar om het laatste stro er af te duwen en Leigh reed heel zachtjes vooruit. en remde zodat al het stro op één plaats viel. dat had ik niet helemaal door en viel achterover van de trailer af. Het ging in slomotion want ik had niet door dat ik viel. Dit was wel heel grappig, op eens zat ik op de grond.....

  • 16 September 2017 - 08:23

    Ma:

    Mooi verslag
    Interessant om te lezen

  • 17 September 2017 - 10:42

    Ad Van Tuyl:

    Hoi Lisanne,

    Mooie reisverslagen over zeg maar de avonturen die je daar beleefd. Leuk dat je het zo naar je zin hebt en goed dat je zo veel gevarieerd werk mag doen zoals melken, zelf alleen koeien helpen met moeilijke geboortes, schapen behandelen enz. Het feit dat ze dit allemaal aan je toevertrouwen zegt wel iets over je kundigheid, TOP gedaan meid.
    Interessant om te lezen hoe hun witvuilers behandelen en tochtige koeien beoordelen, heel anders dan hier.
    Fijn om te lezen dat je ook geniet van de prachtige natuur daar en dat je in de waterpools van Frans Jozef hebt gezeten.
    Ze hebben een mooie stal en dat karretje om de pinken te vervoeren is ook wel handig lijkt me. En hoe rijdt de John Deere? Ik ben benieuwd naar nog meer foto's.
    Verder zie ik dat je veel volgers (fans) hebt die het leuk vinden om je te volgen.

    Veel succes en de formulieren heb ik gemaild.
    Je stagedocent.
    Ad van Tuyl

  • 25 September 2017 - 14:07

    Jolanda Donkers:

    Hoi ik ben een collega van jouw moeder en hoorde vanochtend dat jij in nieuw zeeland zit voor stage. Echt super knap hoor. Lijkt me echt een hele ervaring. Ik ga jou nu ook volgen hoor. Heel veel groetjes jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Harihari

Stage Nieuw-Zeeland

Een melkveebedrijf van 450 koeien

Recente Reisverslagen:

11 Oktober 2017

rondreis deel 1

04 Oktober 2017

Joost is in Nieuw-Zeeland!

26 September 2017

a great birthday

16 September 2017

eerste controle voor de koeien

11 September 2017

sneeuw op de bergen
Lisanne

Actief sinds 23 Sept. 2016
Verslag gelezen: 552
Totaal aantal bezoekers 15516

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 19 Oktober 2017

Stage Nieuw-Zeeland

19 September 2016 - 14 Oktober 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: