de eetste indruk - Reisverslag uit Harihari, Nieuw Zeeland van Lisanne Voermans - WaarBenJij.nu de eetste indruk - Reisverslag uit Harihari, Nieuw Zeeland van Lisanne Voermans - WaarBenJij.nu

de eetste indruk

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

01 Januari 1970 | Nieuw Zeeland, Harihari

De eerste 3 dag
Nou ja 2 dagen echt werken de eerste dag kwam ik te laat om mee te helpen. De volgende ochtend heb ik mogen uitslapen en maakte de brullende koeien me wakker. Met een geweldig uitzicht en nieuwe werkkleding begon ik mijn dag. Eerst de vaarzen uitzoeken die gekalfd hadden. Deze werden apart gezet om savonds te worden gemolken, de kalfjes zijn daarvoor net op gehaald met de gator en een karretje. De vaarzen die nog niet gekalfd hebben gaan terug naar de paddock waar ze vandaan kwamen.
Dit doen wel elke dag. Daarna de rest van de koeien controleren (dat zijn ongeveer 5 groepen) of er kalfjes geboren zijn. De kalfjes worden mee naar huis genomen, en de koeien worden bij de groep gedaan die gemolken moeten worden.
En savonds weer een rondje om de groepen te controleren. Er was er 1 die last had van kalfsziekte en moest worden geholpen. De volgende dag is iets makkelijker. Het Engels praten gaat al een stuk makkelijker en ik weet de weg ongeveer. En ik heb al gevoerd voor de eerste keer. En het ging best goed.
Ook de koeien gehaald voor het melken. Dat is wel leuk omdat ik dan mag crosse met de quad.

  • 11 Augustus 2017 - 18:32

    Jolanda:

    leuk Lisanne, fijn dat je het goed naar je zin heb.
    ziet er allemaal leuk uit.

  • 11 Augustus 2017 - 22:16

    Suus Van Joepke:

    Lekker bezig Lies! Succes down under!!

  • 12 Augustus 2017 - 02:22

    Walda:

    Zo, jij bent snel over je jet lag.
    Fijn dat je zo snel went in dat verre land.
    Je hebt een mooie foto gemaakt van een regenboog!! Good job!!
    Succes met je werk en geniet ook van de natuur.



















  • 12 Augustus 2017 - 08:31

    Erica:

    Wat mooi om te horen dat het al zo goed gaat.
    Dat Engels praten pik je zo weer op...
    geniet ervan en niet te hard crossen met de Quad

  • 12 Augustus 2017 - 11:23

    Ma:

    Goed bezig Lisanne en mooie foto's

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Harihari

Stage Nieuw-Zeeland

Een melkveebedrijf van 450 koeien

Recente Reisverslagen:

11 Oktober 2017

rondreis deel 1

04 Oktober 2017

Joost is in Nieuw-Zeeland!

26 September 2017

a great birthday

16 September 2017

eerste controle voor de koeien

11 September 2017

sneeuw op de bergen
Lisanne

Actief sinds 23 Sept. 2016
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 15530

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2017 - 19 Oktober 2017

Stage Nieuw-Zeeland

19 September 2016 - 14 Oktober 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: