een gewone werk week - Reisverslag uit Henne Strand, Denemarken van Lisanne Voermans - WaarBenJij.nu een gewone werk week - Reisverslag uit Henne Strand, Denemarken van Lisanne Voermans - WaarBenJij.nu

een gewone werk week

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

29 September 2016 | Denemarken, Henne Strand

27 september: zoals altijd begin ik de dag met de kalfjes vandaag heb ik ze lekker verwend. Nieuw strooi, de voerbakjes schoon gemaakt en nieuw voer erin, brokjes er in en de buiten rennetjes schoon geveegd. In de iglo's zitten kleine hooiruifjes die heb ik ook maar vol gedaan. s'middags de draad in de wei klaar maken voor het overdoen van de pinken. Na dat de wei afgezet was konden de pinken over. Met een bak mais in de voorlader reden we naar het nieuwe perceel. De pinken liepen er mooi achteraan tot ze in de gaten hadden dat we een nieuwe wei in reden. Toen vlogen ze alle kanten op om alles te verkennen. Dit was een mooi gezicht. Johan liep er expres naar toe omdat hij zo van het grazende geluid houd.

28 september de laatste dag mooi weer deze week dus snel de kalfjes gedaan en met Ingrid naar het strand de hond mee en gezellig een eindje wandelen. En zoals vrouwen doen, winkeltjes kijken en natuurlijk kan je niet zonder legen handen naar huis. Een mooie softshell jas gekocht. En een hele mooie trui gezien, die is voor een andere keer!