verjaardags weekend - Reisverslag uit Bjerremose, Denemarken van Lisanne Voermans - WaarBenJij.nu verjaardags weekend - Reisverslag uit Bjerremose, Denemarken van Lisanne Voermans - WaarBenJij.nu

verjaardags weekend

Door: Lisanne

Blijf op de hoogte en volg Lisanne

26 September 2016 | Denemarken, Bjerremose

Donderdag 22 september: vandaag ben ik begonnen zoals altijd met de kalfjes eten te geven. Daarna hebben we de kalfjes overgedaan en ben ik begonnen met de eenling boxjes uitmesten. En daarna de avond werkzaamheden zoals boxen strooien, melken en de kalfjes drinken geven.

Vrijdag 23 september eerst begonnen met de kalfjes drinken te geven en Johan helpen met melken en de boxen strooien. Ze hadden deze ochtend balen geperst en deze moesten naar huis toe komen. Dat was de planning voor vandaag. ze gezegd zo gedaan. Johan legde de balen op de kar en ik reed met de trekker en de wagen. 33 pakken gehaald en heel de middag er mee bezig geweest. S'avonds kwam Joost en Jolanda, Simon, Jan, Carolien. om te eten want de rest was nog onderweg naar Denemarken.

zaterdag 24 september een leuke dag voor de boeg vandaag. eerst de kalfjes en dan douchen en naar LEGOLAND Ingrid en Rik, mama en papa, Jan en Laura, Jan en Carolien, Jolanda en Simon en Joost en ik. Erg leuk daar, attracties zijn mooi en leuk om te doen en alles waar je loopt is wel iets van LEGO of van DUPLO. Hele gezellige dag en na afloop eten bij het pannenkoeken huis

zondag 25 september na de kalfjes mijn verjaardag vieren in de bed en breakfast waar de familie sliep. Dit was ook op een melkveehouderij en hier hebben we ook een rondje over het bedrijf gedaan. Jochem en Stijn zijn ook langs gekomen voor de taart! erg gezellig en s'avonds bij de plaatselijke hamburger tent met Jochem, Stijn, Rick en Joost gegeten. daarna terug naar de boerderij en de kalfjes gedaan.

maandag 26 september de familie gaat vandaag terug naar Nederland en kwam Joost dus ook ophalen, dit was wel een moeilijk momentje maar dat mag de pret niet drukken want vandaag ben ik jarig. Ingrid had een heerlijke aardbeien taart gebakken voor bij de koffie en ik ben met Johan de heining aan het maken geweest en s'avond lekker een feest maaltje op. een erg leuk en geslaagd weekend.

• 03 Oktober 2016 - 13:18

Carolien:

We vonden het een gezellig weekend en hebben genoten. Veel plezier en leerzame weken nog bij Johan en ingrid

• 04 Oktober 2016 - 19:05

Ma:

Hoi Lisanne,
    Wat een mooi verslag, maar je bent vergeten te vertellen dat we net de pannenkoeken op hadden toen Johan belde.
    Er was een koe aan het kalven en Johan had je nodig. Natuurlijk is de visite om gaan kleden en zijn gelijk mee naar de boerderij gegaan.
    Het was een zware bevalling en Johan was blij dat er wat extra trekkracht was om te helpen.
    Het was een prachtig stierkalf.

• 05 Oktober 2016 - 00:19

Tante Corry:

Wij zijn ook mee geweest naar Legoland! Zondagmiddag hebben we genoten van die heerlijke taarten die Ingrid voor jouw verjaardag heeft gemaakt.
    Het was erg interessant om de boerderij te bezichtigen waar jij stage loopt.
    Nog heel veel succes in Denemarken!